Rozkład dnia
Godziny | Aktywności |
---|---|
700- 845 | Schodzenie się dzieci, czynności opiekuńcze, porządkowe i organizacyjne. Indywidualna praca z dziećmi. Zabawy dowolne, spontaniczne. Wspieranie rozwoju dziecka poprzez różnorodne zabawy (w kącikach zainteresowań, gry, zabawy integracyjne, ćwiczenia poranne lub zabawy ruchowe. |
845- 900 | Przygotowanie do śniadania. Zabiegi higieniczne, czynności samoobsługowe - rozwijanie umiejętności samoobsługowych i estetycznych. |
900- 930 | Śniadanie. Wdrażanie do kulturalnego spożywania posiłku, zachowania prawidłowej postawy przy stole. Wdrażanie do czynności higienicznych i porządkowych po zakończeniu śniadania. |
930- 1030 | Wspieranie rozwoju dziecka poprzez prowadzenie dydaktycznych zajęć programowych, kierowanych lub inspirowanych przez nauczyciela z różnymi formami aktywności dzieci. |
1030- 1045 | Przygotowanie do wyjścia do ogrodu. Zabiegi higieniczne i czynności samoobsługowe –rozwijanie samodzielności dziecka. |
1045- 1145 | Organizowanie zajęć i zabaw na świeżym powietrzu, w szczególności zajęć ruchowych, sportowych, badawczych. Spacery, wycieczki. Zabawy spontaniczne w ogródku przedszkolnym (w zależności od warunków atmosferycznych ) |
1145- 1200 | Przygotowanie do obiadu. Zabiegi higieniczne, czynności samoobsługowe. |
1200- 1230 | Obiad. Zwracanie uwagi na kulturalne spożywanie posiłku. Wdrażanie do czynności higienicznych i porządkowych po zakończeniu obiadu. |
1230- 1420 | Indywidualna praca z dziećmi ewentualne kontynuowanie niektórych zadań podjętych w czasie zajęć przedpołudniowych. Zajęcia dodatkowe. Zabawy ruchowe w sali lub w ogrodzie ( w zależności od warunków atmosferycznych). Zabawy o charakterze relaksacyjnym. Odpoczynek dzieci młodszych. |
1420- 1430 | Przygotowanie do podwieczorku. Zabiegi higieniczne, czynności samoobsługowe - rozwijanie umiejętności samoobsługowych i estetycznych. |
1430- 1500 | Podwieczorek. Zwracanie uwagi na kulturalne spożywanie posiłku. Wdrażanie do czynności higienicznych i porządkowych po posiłku. |
1500- 1730 | Odbieranie dzieci, aktywność indywidualna i zespołowa dzieci z uwzględnieniem działań profilaktycznych i stymulujących, swobodna działalność dzieci, zabawy w kącikach zainteresowań, zabawy w ogrodzie ( w zależności od warunków atmosferycznych i pomroku ). |